Hun nye

Ny bloggplattform, nytt bosted, ny jobb, nytt liv. Lurer på om det gamle innholdet fra miniblogg.no blir med over? Hvis ikke, skal jeg presentere meg litt nærmere i neste innlegg.  Alt er nytt om dagen, men det føles ikke fremmed. Det føles som hjemme. Jeg er litt i vinden om dagen. Jeg blir lagt merke til. På en positiv måte. Det dras i meg i flere retninger nå, det føles som alle vil ha en bit.

De som ser på meg en ressurs, er flink til å uttrykke det. De som tenker «hva er det hun tror hun er?», holder kjeft. Jeg føler ikke noe på bygdedyret, men jeg vet godt at det er der. Hun nye, som er i ferd med å posisjonere seg. Det er ingenting å ta meg på, jeg vet jeg har manges øyne på meg nå og jeg er forsiktig. For jeg glemmer stadig hvor liten plass dette er. Jeg skvetter hver gang jeg er på butikken og handler inn til klubben. «Det var til klubben dette, vel?» «Skal jeg sette det på klubben? Janniche, var det ikke?» «Du må hilse å si at vi legger godt merke til hva som skjer i klubben om dagen, det begynner å bli en snakkis det nå», sa ei til Mannen en dag. I tillegg er jeg stadig å se på den eneste restauranten her ute- joda. De fleste vet hvem jeg er og jeg får mye ros.

 

De eneste som ikke roser meg, er de jeg jobber rævva av meg for og det er ungdommene. De er vanskelige å komme innpå, relasjonsbygging tar tid. De er lukket, de tester meg, de gir lite ved dørene. Her er det bare å stå i det og være tolmodig. Og det går- litt om senn. Jeg tåler godt å gjøre meg upopulær, jeg setter grenser når jeg må, men jeg ser også gjennom med fingrene på ting. Det er årevis siden Klubben har hatt så god oppslutning, siden det har vært så god struktur og engasjement. Samtidig så er det masse å ta tak i. Med 20% stilling, så går det litt for tregt for frk Effektiv.

Likevel så koser jeg meg glugg med disse rakkerne og gleder meg til hver eneste klubbkveld. Etter en kveld med mye drama (skulle ønske jeg var blekksprut akkurat da), sa den ene ungdommen:» Det ble ikke så koselig klubbkveld dette da…vi skal skrive til Flatanger kommune at de må gi deg dobbel lønn!» Disse kveldene er krevende, men det er disse kveldene som knytter bånd. De skaper tillit. Og som vi har fått fart på kjøkkentjenesten!  De deler på å lage mat og som de ler…Som musikk i mine ører!

I morgen kveld er det siste kveld før høstferien og vi skal kose oss litt ekstra. Vi skal lage Taco og vi skal spille Dart 🌮🎯

Mannen hjelper meg mye i Klubben, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten hans Handyman- skills. Det skal bli helt fantastisk å få pusset opp, det er så slitent, du aner ikke. Men ungdommene bryr seg ikke noe særlig. De har ett sted å være og det er det viktigste.

Lurer på hvordan man får lagt til bilder på denne bloggplattformen? Vel, jeg finner sikkert ut av det. Jeg er tross alt ny her.

I morgen er det altså klubbkveld også skal jeg jobbe på den lokale restauranten etterpå. Så drar vi til Trondheim. Da skal Mannen og jeg gå den årlige turen vår, jeg skal hilse på det nye barnebarnet mitt, vi skal være med venner og vi skal i bursdag til svoger.

Jeg har hatt ett svare strev med og fått logget meg på Blogg.no, men nå er jeg inne. Nå blir dere ikke kvitt meg. Varme tanker i natten til deg fra hun nye 🥰

#jannichekan

 


 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg